Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Krzysiek pisze:Masz rację, na fs jest co innego, co nie zmienia faktu, że indeksy z Chodla na lubgensie są, delikatnie mówiąc, słabej jakości.
Nie zmienia to również faktu, że atakowałeś bezpodstawnie osoby indeksujące oraz arbitrujące dla FS.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Claire
Posty: 188
Rejestracja: 08 maja 2012, 21:40
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Claire »

Końskowola, urodzenia 1780, akt nr 25, ur. 14.02

JEST: Świątkiewicz Ludwik
POWINNO BYĆ: Światkiewicz Ludwik Poprawione
http://www.ksiegimetrykalne.pl/viewer/# ... 4_0104.jpg

Notabene chodzi o moją przodkinię Ludwikę (zamężną z Maciejem Matraskiem w 1796 r.), ale w akcie wyraźnie zapisano Ludwik, więc pod tym kątem indeks jest poprawny.
Rodzina nosiła nazwisko Świadkiewicz, a pisano z odmianami Świadkowicz, Światkiewicz. Wersję Świątkiewicz zapisano tylko dwa razy w pierwszej połowie XVIII w.

Pozdrawiam
Aneta
Ostatnio zmieniony 10 maja 2020, 21:42 przez Claire, łącznie zmieniany 1 raz.
Goraj * Góra Puławska * Końskowola * Krasnobród * Puławy * Włostowice * Żyrzyn

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Zgony z parafii Lublin - Garnizon z roku 1939 (akurat ten rocznik rzucił mi się w oczy) zawierają zdublowane indeksy czasem różniące się zawartością uwag. Przykłady:
Czerwiński Jerzy Lublin - Garnizon 0 1939
Czerwiński Jerzy Lublin - Garnizon 0 1939 O: Czerwiński

Ilczuk Zdzisław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 4, O: Antoni Ilczuk, M: Antonina Żywicka
Ilczuk Zdzisław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 5, O: Antoni Ilczuk, M: Antonina Żywiecka

Kułakowski Władysław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 39, O: Dobiesław Kułakowski, M: Julia , mąż/żona: Stefania
Kułakowski Władysław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 39, O: Dobiesław Kułakowski, M: Julja , mąż/żona: Stefania

Memoński Stefan Lublin - Garnizon 0 1939
Memoński Stefan Lublin - Garnizon 0 1939 O: Memoński

Ponadto w tym samym roczniku zmarłe kobiety indeksowane są błędnie:
Miller Poniecka Halina Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 37, O: Robert Miller, M: Domicela Kaniewska, mąż/żona: Konstanty Andrzej Poniecki - winno być Poniecka, Miller to nazwisko panieńskie
Majewska Cader Józefa Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 43, O: Franciszek Majewski, M: Michalina Radecka, mąż/żona: Walenty Cader - winno być Cader
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Krzysiek pisze:Zgony z parafii Lublin - Garnizon z roku 1939 (akurat ten rocznik rzucił mi się w oczy) zawierają zdublowane indeksy czasem różniące się zawartością uwag. Przykłady:
Czerwiński Jerzy Lublin - Garnizon 0 1939
Czerwiński Jerzy Lublin - Garnizon 0 1939 O: Czerwiński

Ilczuk Zdzisław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 4, O: Antoni Ilczuk, M: Antonina Żywicka
Ilczuk Zdzisław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 5, O: Antoni Ilczuk, M: Antonina Żywiecka

Kułakowski Władysław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 39, O: Dobiesław Kułakowski, M: Julia , mąż/żona: Stefania
Kułakowski Władysław Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 39, O: Dobiesław Kułakowski, M: Julja , mąż/żona: Stefania

Memoński Stefan Lublin - Garnizon 0 1939
Memoński Stefan Lublin - Garnizon 0 1939 O: Memoński
Indeksy powstały z dwóch różnych ksiąg i pochodzą ze współpracy z FSI
Krzysiek pisze:Ponadto w tym samym roczniku zmarłe kobiety indeksowane są błędnie:
Miller Poniecka Halina Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 37, O: Robert Miller, M: Domicela Kaniewska, mąż/żona: Konstanty Andrzej Poniecki - winno być Poniecka, Miller to nazwisko panieńskie
Majewska Cader Józefa Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 43, O: Franciszek Majewski, M: Michalina Radecka, mąż/żona: Walenty Cader - winno być Cader
System indeksacji FSI nie zawsze pozwalał na wpisanie wszystkich danych z aktu. więc by nie zgubić niektórych istotnych (możliwych do odszukania przez wyszukiwarkę) podjęto decyzję o wpisywaniu w pole również nazwiska panieńskiego.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Greg pisze:
Krzysiek pisze:]Ponadto w tym samym roczniku zmarłe kobiety indeksowane są błędnie:
Miller Poniecka Halina Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 37, O: Robert Miller, M: Domicela Kaniewska, mąż/żona: Konstanty Andrzej Poniecki - winno być Poniecka, Miller to nazwisko panieńskie
Majewska Cader Józefa Lublin - Garnizon 0 1939 lat: 43, O: Franciszek Majewski, M: Michalina Radecka, mąż/żona: Walenty Cader - winno być Cader
System indeksacji FSI nie zawsze pozwalał na wpisanie wszystkich danych z aktu. więc by nie zgubić niektórych istotnych (możliwych do odszukania przez wyszukiwarkę) podjęto decyzję o wpisywaniu w pole również nazwiska panieńskiego.
Akurat z tym się nie zgadzam!
System indeksacji FSI zawierał wszystkie potrzebne dane.
Może jest jeden naciągany wyjątek, kiedy umarła Kowalska, a przed Kowalskim miała za męża Nowaka. Jednak Kowalska nigdzie w dowodzie osobistym nie miała zapisanego wcześniejszego męża, umarła jako żona Kowalskiego, lub wdowa po nim. Każdy genealog amator znajdzie bez problemu jej pierwszego męża, nawet jeśli nie zapiszemy jego nazwiska...
Po co wpisywać nazwisko panieńskie Miller, jeśli niżej jest nazwisko ojca - czyli nazwisko panieńskie zmarłej. To jest po prostu błąd indeksującego dla FS.
Przed chwilą ten błąd poprawiłem na FS.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KZML-LWB
Teraz rozumiem, czemu niektóre osoby tak indeksują... z nawyku... pierwszy obrazek.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Te indeksy pochodzą z I lub II części projektu. Dziwi, że dwie różne osoby indeksujące jednocześnie wpadły na jednakowy sposób zapisu nazwiska osoby zmarłej przez co indeks nie trafił do arbitrażu.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Greg pisze:Te indeksy pochodzą z I lub II części projektu. Dziwi, że dwie różne osoby indeksujące jednocześnie wpadły na jednakowy sposób zapisu nazwiska osoby zmarłej przez co indeks nie trafił do arbitrażu.
Na dwoje babka wróżyła...
Albo dwie osoby zindeksowały tak samo i arbiter nie brał udziału.
Albo dwie osoby nie zindeksowały tak samo i arbiter poprawiając dopisał drugie nazwisko.
Na szczęście jest Edit i można te niepotrzebne nazwiska usunąć.
Każdy po zalogowaniu może takie błędy poprawiać.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Frampol 1830-1839 występuje błędna numeracja aktów ślubów, akty numerowane są od 1 wzwyż alfabetycznie. Kiedyś było dobrze, więc albo błąd przy sortowaniu osoby poprawiającej albo błąd przy sortowaniu podczas dodawania do bazy.
Poprawione
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 20:17 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Krzysiek pisze:błąd przy sortowaniu podczas dodawania do bazy.
Indeksy są dodawane w takiej postaci jak zostały przysłane.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
Krzysztof_Wasyluk
Posty: 121
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof_Wasyluk »

Jest taki mały błąd w opisie bazy.

Na forum jedna z informacji nagłówkowych brzmi (wg stanu na dzisiaj):

"Z bazy rejestrów opublikowano już 7 641 035 wpisów z 757 parafii z Lubelszczyzny"

W tym samym momencie na stronie regestrów jest:

"Baza indeksów zawiera: ... razem 7 640 309 wpisów z 754 parafii z Lubelszczyzny".

Pewnie przy okazji trzeba coś wyprostować w algorytmach zliczających.
Pozdrawiam
Krzysztof Wasyluk

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Urodzenia
Wąwolnica 136/1811 - jest Arancz - winno być Araucz
Wąwolnica 72/1819 - jest Arancz vel Aranc - winno być Arauc
Małżeństwa
Wąwolnica 34/1816 - jest Arancz - winno być Araucz, w uwagach również.
Zgony
Karczmiska 18/1827 - jest Arancz - winno być Araucz
Opole Lubelskie 88/1813 oraz 96/1813 - jest Arancz - winno być Araucz.
Poprawione
Ostatnio zmieniony 31 maja 2020, 21:18 przez MireQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Goraj urodzenia
Bunła [?niczytelne] Łukasz Goraj liber 1772 O: Wojciech, M: Zofia, Kocudza
jest Bunła [?niczytelne] - winno być Buryta, jako uwaga dodatkowo Burita
Poprawione
Ostatnio zmieniony 31 maja 2020, 21:24 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
koba1507
Posty: 309
Rejestracja: 10 sie 2016, 14:47
Lokalizacja: Bieliny

Post autor: koba1507 »

Urodznia Bieliny
Karczmarczyk Antoni akt 14 1902r O: Wojciech, M: Franciszka zd. Stasiak
winno być: O: Michał

Kruk Maria akt 17 1902 O: Piotr, M: Weronika zd. Tkacz
winno być: M: Weronika zd. Krawiec


Zgony Bieliny:
Karczmarczyk Franciszek akt 5 1890 O: Michał, M: Franciszka zd. Hasiak
winno być: M: Franciszka zd. Stasiak

Karczmarczyk Maria akt 25 1897 , brak danych rodziców, mąż Ludwik
winno być: zd. Czyż, O: Wawrzyn, M: Jadwiga zd. Kata

Poprawione
Ostatnio zmieniony 08 cze 2020, 21:15 przez koba1507, łącznie zmieniany 1 raz.
Konrad - filius Józefa, nepos Franciszka, pronepos Adama, abnepos Antoniego

AgaCz
Posty: 71
Rejestracja: 27 sty 2019, 21:40

Post autor: AgaCz »

Zgony Koroszczyn:
Semeniuk Łukasz akt 7/1872 O: Sebastian, M: Ludwika zd. Bujak, Korwin,1909.01.23,
powinno być: s. Jana i Paraskewi zam. Koroszczyn,7.04.1872

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

AgaCz pisze:Zgony Koroszczyn:
Semeniuk Łukasz akt 7/1872 O: Sebastian, M: Ludwika zd. Bujak, Korwin,1909.01.23,
powinno być: s. Jana i Paraskewi zam. Koroszczyn,7.04.1872
Tu nie jeden akt wymaga poprawienia, a kilka/kilkanaście roczników jak przypuszczam. Coś jest z czymś wymieszane, osoba indeksująca powinna na to zerknąć i ustalić naturę tych błędów.

To uwagi z innej parafii, ciekawe jak tu trafiły...
Jamioła Ignacy Adamów 7 1909 O: Sebastian, M: Ludwika zd. Bujak, Korwin,1909.01.23,
Pozdrawiam Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”