Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Goraj urodziny:
1846/58 Śliwińska Ludwika i Konstancja - winno być Ludwika Konstancja, chodzi o jedno dziecko
1847/197 Śliwiński Franciszek - winno być Franciszek Ksawery, otrzymał 2 imiona
1849/149 Śliwiński Jakub - winno być Jakub Ignacy, otrzymał dwa imiona
1853/59 Śliwiński Djonizy - winno być Dionizy
1854/63 Śliwiński Lambert - winno być Lambert Wojciech, otrzymał dwa imiona
1856/30 Śliwiński Tomasz - winno być Tomasz Józef Seweryn, otrzymał trzy imiona
1858/104 Śliwińska Magdalena - winno być Magdalena Anna, otrzymała dwa imiona
1863/30 Śliwińska Katarzyna - w uwagach: M: Marianna Śliwińska
Poprawione
Ostatnio zmieniony 02 maja 2020, 18:39 przez MireQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Claire pisze:Końskowola, urodzenia 1764, akt 78, data chrztu 16-06-1764
JEST: Nowakowski Jan
POWINNO BYĆ: Nowakowska Joanna
http://www.ksiegimetrykalne.pl/viewer/# ... 4_0007.jpg
Jest dobrze, to dość niechlujnie zapisane Jan, Joanna miałaby widoczną końcówkę -m, Joannam.
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Mnie ciekawi ten numer aktu: numer 78.
Ja rozumiem pierwszy - drugi na stronie 10 lub 11... albo czwarty lub siódmy na stronie.
Ale 78!!!
Są parafie gdzie akta są numerowane w danym roku i zapisane na marginesie 50-100 lat później.
Tutaj jednak nie ma to miejsca.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Claire
Posty: 188
Rejestracja: 08 maja 2012, 21:40
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Claire »

Krzysiek pisze:
Claire pisze:Końskowola, urodzenia 1764, akt 78, data chrztu 16-06-1764
JEST: Nowakowski Jan
POWINNO BYĆ: Nowakowska Joanna
http://www.ksiegimetrykalne.pl/viewer/# ... 4_0007.jpg
Jest dobrze, to dość niechlujnie zapisane Jan, Joanna miałaby widoczną końcówkę -m, Joannam.
Nie zgodzę się - jest wyraźnie "filiam" a nie "filium", jak w przypadku chłopców. W akcie następnym jest Jan - porównaj oba zapisy imienia.
Goraj * Góra Puławska * Końskowola * Krasnobród * Puławy * Włostowice * Żyrzyn

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Dzień dobry.
Krzysiek pisze:Claire napisał/a:
Końskowola, urodzenia 1764, akt 78, data chrztu 16-06-1764
JEST: Nowakowski Jan
POWINNO BYĆ: Nowakowska Joanna
http://www.ksiegimetrykal...43_1_4_0007.jpg

Jest dobrze, to dość niechlujnie zapisane Jan, Joanna miałaby widoczną końcówkę -m, Joannam.
W bierniku:
Joanna - Joannam
Jan - Joannem

Wydaje mi się, że tam jest "Joannam", "Joannem" jest w następnym akcie.
MireQ pisze:Mnie ciekawi ten numer aktu: numer 78.
Ja rozumiem pierwszy - drugi na stronie 10 lub 11... albo czwarty lub siódmy na stronie.
Ale 78!!!
Są parafie gdzie akta są numerowane w danym roku i zapisane na marginesie 50-100 lat później.
Tutaj jednak nie ma to miejsca.
To jest kolejny numer aktu w danym roku, zapisany przez indeksującego. Sam tak spisuję i wtedy wiemy ile aktów w danym roku było. Oczywiście w uwagach podaję datę, tylko wtedy to ma sens.

Pozdrawiam.
300sl

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Claire pisze:Nie zgodzę się - jest wyraźnie "filiam" a nie "filium", jak w przypadku chłopców. W akcie następnym jest Jan - porównaj oba zapisy imienia.
Zgadzam się :)

Pozdrawiam.
300sl

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

300sl pisze:To jest kolejny numer aktu w danym roku, zapisany przez indeksującego. Sam tak spisuję i wtedy wiemy ile aktów w danym roku było. Oczywiście w uwagach podaję datę, tylko wtedy to ma sens.
Nie wiem jakie znaczenie ma wiadomość, ile było aktów w danym roku?
Dla mnie żadnego.
Dla mnie liczy się informacja jak najszybciej dotrzeć do aktu.
Numer 687 w danym roku nie pomoże mi w tym, ale data owszem.
Tylko po co przy podaniu daty tracić czas na niepotrzene numerowanie?
Ja w swoich tabelach używam numer strony/numer kolejny aktu na stronie.
Czyli akt 8 na stronie 23.
Znalezienie zajmuje minimalną ilość czasu.
I nie muszę podawać daty... ale oczywiście podaję :-D
Ale to już wybiega poza temat postu.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Claire pisze:
Krzysiek pisze:
Claire pisze:Końskowola, urodzenia 1764, akt 78, data chrztu 16-06-1764
JEST: Nowakowski Jan
POWINNO BYĆ: Nowakowska Joanna
http://www.ksiegimetrykalne.pl/viewer/# ... 4_0007.jpg
Jest dobrze, to dość niechlujnie zapisane Jan, Joanna miałaby widoczną końcówkę -m, Joannam.
Nie zgodzę się - jest wyraźnie "filiam" a nie "filium", jak w przypadku chłopców. W akcie następnym jest Jan - porównaj oba zapisy imienia.
Racja, nie doczytałem do końca. Wcześniej ksiądz zapisywał imiona męskie w mianowniku, a imiona dziewczynek w bierniku.
Pozdrawiam Krzysiek

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Tak gwoli wyjaśnienia, może Greg nas nie zbanuje :).
MireQ pisze:Nie wiem jakie znaczenie ma wiadomość, ile było aktów w danym roku?
Ma znaczenie statystyczne. Jak rocznie jest ~100 zgonów, a nagle robi się ~1000 to można się zastanawiać nad powodem takiego skoku.
MireQ pisze:Dla mnie liczy się informacja jak najszybciej dotrzeć do aktu.
Numer 687 w danym roku nie pomoże mi w tym, ale data owszem.
Tylko po co przy podaniu daty tracić czas na niepotrzene numerowanie?
Ja w swoich tabelach używam numer strony/numer kolejny aktu na stronie.
Czyli akt 8 na stronie 23.
W łacinie najszybciej dotrzeć do aktu można przez datę. Po podaniu daty, więcej czasu zajmuje wpisanie "akt x na stronie y" niż wpisanie w komórkę "1" i pociągnięcie komórki w dół. "Samo się ponumeruje" :)

Pozdrawiam.
300sl

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Chodel, śluby 1931, akt 45 jest Dyonowicz Stanisław - Szczygieł Marianna, winno być Dymowicz.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
j.w., akt 14 jest Binisda Michał Gołąb Otylia, winno być Binięda
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
j.w. akt 61 jest Czeuszkiewicz Jan Belcicz Marianna, winno być Czuryszkiewicz, Bekier

I jest tego dużo więcej... Nie wiem kto to indeksował dla FS i dlaczego zostało to przepuszczone przez osobę weryfikującą, ale takie indeksy są poniżej pewnego poziomu. Poza tym może jakaś osoba zainteresowana poprawi linki poprawiając cały ten rocznik.

W innych rocznikach z parafii Chodel indeksowanych dla FS również są spore błędy, włącznie ze złą numeracją aktów.

Trzy zgłoszone poprawiłem. Pierwotny system indeksacji mormonów polegał na indeksacji każdego aktu przez dwie niezależne od siebie osoby. Przy pełnej zgodności obu wersji indeks trafiał do systemu. Przy najdrobniejszej różnicy indeksy szły do weryfikacji przez arbitra. Projekty były zamknięte przez dłuższy czas dla osób spoza grupy, nad którą miał pieczę administrator. Można było wyłapać kto klepie wiele błędów i wysłać mu pouczenie lub usunąć z grupy. System wymagał większego nakładu pracy, ale powodował maksymalną dokładność indeksacji.
Obecnie zaczęła się liczyć ilość zamiast dokładności.
Zgodnie z uzgodnieniami otrzymaliśmy wyciąg z prowadzonej kiedyś I części projektu, ale w związku z poziomem skomplikowania ich bazy indeksów, konwersja do zjadliwego formatu excelowego wprowadzała wiele błedów takich jak niezgodności linków, numerów aktów, czy też danych dodatkowych do indeksów.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2020, 19:07 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Krzysiek

Udzin
Posty: 333
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Post autor: Udzin »

Lubartów urodzenia 1887 akt nr 11 https://szukajwarchiwach.pl/35/1856/0/2 ... RoC0YyPhSQ, zindeksowane i w akcie jest Dumin ale prawidłowo jest Domin także w uwagach dopisać Domin. chyba że odwrotnie.
Akt ślubu rodziców https://szukajwarchiwach.pl/35/1835/0/2 ... ry13sjTsQQ

Także 1883/60 oraz 1884/198 Poprawione

Bardzo długo naszukałem się :oops:.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2020, 22:08 przez Udzin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 376
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

Znalazłem wzajemnie zamienione ze sobą imię i nazwisko:
Końskowola ur. 1914 A. 294, w ramach tego rocznika dotyczy to chyba tylko tego aktu.


Później szukałem już z ciekawości, wpisywałem różne imiona w pole nazwisko (szukaj dokładnie) i wyszło całkiem sporo takich wyników. Wyniki podzieliłbym na dwie grupy - druga to taka, gdzie w polu imię też widnieje imię i to mogą być przypadki zupełnie prawidłowe, czasem jednak można podejrzewać błąd ze względu na to, co wpisano w uwagach. Przykład na końcu. Wyniki wskazują, że zamieniano dane w pojedynczych przypadkach - inaczej wychodziłoby bo kilka przykładów z danej parafii w tym samym roku, a tak nie jest.

Nie wiem, czy to potrzebne, czy nie, ale wypisałem, co znalazłem. Jest zapewne tego więcej:
URODZENIA
Chutcze (gr.-kat.) ur. 1828 A. 14
Goraj 1809 Piątek Marcin
Końskowola 1736 ur. A. 46 Zofia Janczyk
Końskowola 1737 A. 8 Abramek Marianna
Niedrzwica Kościelna 1841 A. 66 Machaj Salomea
Lublin (św. Jana) ur. 1852 A. 336
Piaski 1807 Zofia Gumieńska
Zamość ur. 1798 (Jankiewicz Maciej)
Plus 4 urodzenia, w których jako nazwisko podano Katarzyna, a jako imiona faktyczne nazwiska.

Urodzenia poprawione

MAŁŻEŃSTWA
Czarna (diec. Tarnowska) 1826 A. 5 Wawrzyniec Kliszcz
Czarna (diec. Tarnowska) 1909 A. 1 (Pych Maciej)
Dub 1909 A. 33 Pasiek Elżbieta
Dys 1793 Wojciech Klepka
Dys małż. 1802 (Pajda Michał)
Frampol małż. 1782 (Barbara Gmitrzak)
Końskowola 1729 A. 5 Capała Marcin
Pniów (dekanat Gorzyce) małż. 1892 A. 8
Puszcza Solska małż. 1713 (Wasąg Grzegorz).
Radzięcin 1900 A. 17 Elżbieta Sobstyl
Serniki 1922 A. 32 Rybicki Bartłomiej
Serniki 1926 A. 47 Wojciech Twardzisz
Szczebrzeszyn małż. 1788 (Barbara Nawrocka)
Szczebrzeszyn małż. 1789 (Barbara Woszak)
Uhrusk (prawosł.) małż. 1928 A. 25
Wożuczyn 1830 A. 12 Steć Elżbieta

Do tego 23 małżeństwa, w których jako nazwisko żony podano Marianna, a w kolumnie imię faktyczne nazwiska lub znak zapytania (w uwagach info o braku nazwiska). 19 takich przypadków dla imienia Katarzyna. 10 dla Jadwiga. 5 dla Julianna. Tego już nie wypisywałem, można wyszukać.

Małżeństwa poprawione

ZGONY
Dys 1829 A. 100 Porzak Dionizy
Kazimierz Dolny 1912 A. 146 Marcin Jakóbczyk
Konopnica 1765 Marcin Maj
Konopnica 1788 Wawrzyniec Warchałowski
Krasnystaw zg. 1913 A. 333
Lubartów zg. 1873 A. 268
Łukowa 1853 A. 144 (Szczepan Stański)
Łukowa 1904 A. 157 (Szczepan Pluskwa)
Ortel Królewski (gr.-kat.) 1848 A. 7 (Stefan Chryscionko)
Pniów (dekanat Gorzyce) 1803 A. 17 Wawrzyniec Szczypień
Potok Wielki zg. 1824 A. 53
Pysznica (dekanat pysznicki) 1892 (Rothang Mateusz)
Ratoszyn zg. 1907 A. 83
Tarłów (dekanat lipski) 1823 A. 63 Wojciech Skura
Wilkołaz 1805 Jadwiga Wronka
Włostowice zg. 1935 A. 9

Zgony poprawione

Plus 5 zgonów osób o nazwisku Katarzyna, gdzie nazwisko wpisano w kolumnę imion. 2 dla Julianna.

Pojawiły się też przypadki, kiedy imię było takie samo jak nazwisko. Jeśli był skan, szybko można było wyłapać błąd i tak
Serniki 1909 ur. A. 89 nazwisko jest Julianna, winno być Jarosz

Ogólnie jest trochę nazwisk - imion żeńskich i tu nieraz można podejrzewać błąd, ale ciężko to ustalić tak szybko bez skanów jak powinno być prawidłowo. Przykładowo
Marianna Magdalena Kurów liber 1782 M: Swaczynicha, Wolica, zdjęcie nr 35_1_4_0006
Zapewne chodzi tu o Mariannę córkę Magdaleny Swaczyna (Swaczynicha - panna z domu Swaczyna) lub Magdalenę córkę Marianny tegoż nazwiska.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2020, 18:10 przez konskovolensis, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Krzysiek pisze:Chodel, śluby 1931, akt 45 jest Dyonowicz Stanisław - Szczygieł Marianna, winno być Dymowicz.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
j.w., akt 14 jest Binisda Michał Gołąb Otylia, winno być Binięda
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
j.w. akt 61 jest Czeuszkiewicz Jan Belcicz Marianna, winno być Czuryszkiewicz, Bekier

I jest tego dużo więcej... Nie wiem kto to indeksował dla FS i dlaczego zostało to przepuszczone przez osobę weryfikującą, ale takie indeksy są poniżej pewnego poziomu. Poza tym może jakaś osoba zainteresowana poprawi linki poprawiając cały ten rocznik.

W innych rocznikach z parafii Chodel indeksowanych dla FS również są spore błędy, włącznie ze złą numeracją aktów.

Trzy zgłoszone poprawiłem. Pierwotny system indeksacji mormonów polegał na indeksacji każdego aktu przez dwie niezależne od siebie osoby. Przy pełnej zgodności obu wersji indeks trafiał do systemu. Przy najdrobniejszej różnicy indeksy szły do weryfikacji przez arbitra. Projekty były zamknięte przez dłuższy czas dla osób spoza grupy, nad którą miał pieczę administrator. Można było wyłapać kto klepie wiele błędów i wysłać mu pouczenie lub usunąć z grupy. System wymagał większego nakładu pracy, ale powodował maksymalną dokładność indeksacji.
Obecnie zaczęła się liczyć ilość zamiast dokładności.
Zgodnie z uzgodnieniami otrzymaliśmy wyciąg z prowadzonej kiedyś I części projektu, ale w związku z poziomem skomplikowania ich bazy indeksów, konwersja do zjadliwego formatu excelowego wprowadzała wiele błedów takich jak niezgodności linków, numerów aktów, czy też danych dodatkowych do indeksów.
Czegoś nie rozumiem.
Krytykujecie tutaj indeksowanie ślubów z Chodla z 1921 roku dla FS.
Problem w tym, że wszystkie reklamowane przez Krzyśka metryki dla FS zostały zindeksowane poprawnie.
Wystarczy wyszukać na familysearch dany akt i się przekonać, że indeksujący nie popełnili żadnego błędu, zamiast zarzucać "poniżej poziomu".
Błędu nie popełnił też weryfikujący. Na FS nie występuje Dyonowicz - tylko Dymowicz
Oto konkretny przykład:
Akt 45/1931 - niżej dwie fotografie, jak to zindeksowano dla FS.
Wszystko gra, nie ma żadnych pomyłek.
Gdyby była jakaś literówka, pomyłka - wyraźnie widać pole EDIT - wchodzimy i poprawiamy.
Grzegorzu, to nie wina mormonów, że na lubgensie te akta są źle zindeksowane, zawierają pełno błędów. Co mają mormoni do lubgensu?
Chodel śluby 1921 na FS jest zindeksowany bezbłędnie, co łatwo sprawdzić sprawdzając indeksy na FS, a nie na lubgensie.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Na lubgensie żona Anna Tobijonora (miało chyba być Tobjaszowa)
Na FS żona Anna Tobjasz
I kto jest winien? Indeksujący i arbiter dla FS?
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Krzysiek
Posty: 929
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysiek »

Masz rację, na fs jest co innego, co nie zmienia faktu, że indeksy z Chodla na lubgensie są, delikatnie mówiąc, słabej jakości.
Pozdrawiam Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”