Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

ODPOWIEDZ
wróblewski
Posty: 25
Rejestracja: 10 sie 2019, 17:49
Lokalizacja: warszawa

Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: wróblewski »

Witam.W badaniu m/Rodziny Wróblewski-Solpa,dostrzeżono w Spis Nazwisk sprzeczności w nazw. p/n Osób;
1.Kluczkowice,Ur;1891/A.100/sk.O;Antoni,M;z.d.Rosmanowska.Winno być,Romanowska.
2.Lublin,Św.Pawła,Ur;1899/326/sk.Solpa Piotr,brak Rodzców.Winno być,O;Andrzej,M;z.d.Szmit Rozalia?
3.Opole Lub.Ur;1731/31/sk?.Solpa Zofia,w Spisie wyst.dubel, wym.w poz.dalszej.
4. " " ,Skoków.Ur;1731/85/sk.?.Solpa Stanisław-Kostka,j/w dubel,O;Jakub,M;z.d.Jadwiga ?.
5. " " " Ur;1799/Lib./b.sk.Solpa Zofia,O;Szymon,M;z.d.Kucz Apolonia, winno być,Kuczyńska?
6. " " " Ur;1799/ " / "-"-. " Jan. , " " " " " , " ?
P/dane wymagają sprawdzenia w celu skorygowania dla odczytu prawidłowego przez Szukających w Spisie
infornacji o wyst.nazwiskach.W/w Osoby występ.w liniach bocznych Solpów.C.d.n.16 nazwisk.
Z Pozdrowieniami,Stanisław Wróblewski z Warszawy.
stawr

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

wróblewski pisze:2.Lublin,Św.Pawła,Ur;1899/326/sk.Solpa Piotr,brak Rodzców.Winno być,O;Andrzej,M;z.d.Szmit Rozalia?
Stachu,
Nie ma tutaj żadnego błędu...
Brak rodziców nie jest błędem.
Błąd byłby wtedy, gdyby zamiast Rozalia Szmit była Rebeka Szmit lub Rozalia Szmid.
Przez korektę danych rozumiemy poprawki źle odczytanych nazwisk, imion itp a nie brak wpisanych rodziców, imion czy wsi...
Indeksujący mieli różne priorytety, zrobić 1500 metryk jak najszybciej bez rodziców, lub zrobić 280 z pełnymi danymi.
Poza tym nie zawsze indeksujący widział rodziców...
Gorzej - niektóre parafie i lata wówczas widoczne w internecie - dzisiaj są niedostępne... nie ma jak poprawić...
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

wróblewski pisze:1.Kluczkowice,Ur;1891/A.100/sk.O;Antoni,M;z.d.Rosmanowska.Winno być,Romanowska.
2.Lublin,Św.Pawła,Ur;1899/326/sk.Solpa Piotr,brak Rodzców.Winno być,O;Andrzej,M;z.d.Szmit Rozalia?
3.Opole Lub.Ur;1731/31/sk?.Solpa Zofia,w Spisie wyst.dubel, wym.w poz.dalszej.
4. " " ,Skoków.Ur;1731/85/sk.?.Solpa Stanisław-Kostka,j/w dubel,O;Jakub,M;z.d.Jadwiga ?.
5. " " " Ur;1799/Lib./b.sk.Solpa Zofia,O;Szymon,M;z.d.Kucz Apolonia, winno być,Kuczyńska?
6. " " " Ur;1799/ " / "-"-. " Jan. , " " " " " , " ?
1. Poprawione
2. Nie dodaję dodatkowych informacji w uwagach na indywidualne prośby.
3. i 4. Indeksy są zdublowane w całym roczniku. Jutro poprawię.
5. Na jakiej podstawie zmiana nazwiska z Kucz na Kuczyńska ? Jeżeli w metryce jest zapisane Kucz tak pozostanie. W uzasadnionym przypadku gdy nastąpiła w późniejszym okresie zmiana nazwiska można dopisać formę Kuczyńska w uwagach.
6. Sprawdzanie aktów (o ile dostepne) w celu uzupełnienia brakujących danych nie jest rolą administratora bazy.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

ślub Bychawka 15/1930.
Władysław Niewinny + Stanisława Przech a nie Grzech.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

na familysearch indeksujący i sprawdzający również źle zapisali.
Na szczęście od pewnego czasu każdy zarejstrowany na fs może to poprawić.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVMP-KZX4
klikając na Edit.
Sam proces poprawiania może sprawiać trochę kłopotu, spróbuję zrobić ilustrowany pomocnik.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

MireQ pisze:ślub Bychawka 15/1930.
Władysław Niewinny + Stanisława Przech a nie Grzech.
Poprawione
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Parafia Bychawka chrzest 150/1909 Rozwód Stanisław zamiast Stanisława.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Parafia Sawin chrzest 29/1838.
Jest Ostrowska Marianna Karolina - powinno być Marcjanna Karolina.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Krasnystaw chrzest 123/1845 w uwagach powinno być 1841 a nie 1941.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Niedrzwica Kościelna chrzest:
38/1869 Niezbecka Antonina - matka Marianna Masierak nie Masirak.
8/1868 Niezbecka Julianna nie Jullianna
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Niedrzwica Kościelna ślub 7/1884.
Matka pana młodego Stanisława Niewinnego to Marcjanna Ostrowska a nie Marianna ?

Bychawka
chrzest 38/1877 Anna Niewinna a nie Niewinny.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Tarnogóra chrzest 46/1938
Stanisław nie Stanisłąw
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Parafia Bychawka chrzet 9/1846 Paulina Saba a nie Sabówna.
Jest link do skanu i ojciec Saba...
Patrzę na Bychawka chrzty z tego 10 lecia i widzę same ...ówna...
Ktoś indeksował ze spisów rocznych... tam jest Sabówna... ale jest i link do chrztu - a tam jest Saba.
Wszyystkie inne -ówna też pomyłka indeksującego
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1626
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2029
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

MireQ pisze:Tarnogóra chrzest 46/1938
Stanisław nie Stanisłąw
Proszę o zweryfikowanie powyższych danych. W bazie nie ma urodzeń 1938
Pozdrawiam Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”