AP Siedlce

Moderatorzy: avee, El

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

AP Siedlce

Post autor: dpawlak »

Pierwsza parafia z AP Siedlce zeskanowana.
Nie jest to całkowita niespodzianka, bo już wcześniej chodziły słuchy, że AP Siedlce będzie coś skanował. Co prawda to Małogoszcz, dekanat Łaskarzewski, nie jest to lubelskie ale ponieważ wchodziła w skład ziemi stężyckiej więc informacja w tym dziale.
Co prawda roczników niewiele, najstarszy raptem 1890, ale taka specyfika tego regionu, AP więcej nie ma. Za to jest od razu indeks małżeństw i to nie prosty, czy nieco bardziej rozbudowany, ale pełne (chyba) spisanie treści.
Warto przeglądać od czasu do czasu ten adres: http://siedlce.ap.gov.pl
dział Galeria temat "Dla genealogów"
Jest nadzieja, że rychło pojawi się więcej parafii, w tym te z województwa lubelskiego.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

Post autor: dpawlak »

Wszyscy czekamy co przyniosą Trzej Królowie, skoro św. Mikołaj się w tym roku zbiesił. ;-)
Jednym z oczekiwanych "prezentów" maja być zdigitalizowane zespoły AP Siedlce, które ma zadebiutować w serwisie SzWA. Postanowiłem tym razem uprzedzić bieg wypadków i dla chcących się zorientować w zasobach tego archiwum wrzucam mapę zasobów metrykalnych AP Siedlce. Można jednym rzutem oka ogarnąć co mają.
http://mapy.lubgens.eu/aps.html
Linkowanie z dymków jedynie do zasobów pradziad, mam też informację jakie lata są przechowywane w tym AP ale wstawię dopiero jak będę miał znów dostęp do pliku Excela.
Jak pojawią się skany wrzucę stosowną informację do mapy zarówno tej jak i mapy zasobów czekających na indeksację, o ile będą to zasoby z województwa lubelskiego.
W AP Siedlce stosuje się odrębną numerację zespołu dla lat 1810-1825 jako dla akt stanu cywilnego gminy. Dlatego często oprócz znanych ikonek parafii są również brązowe dla USC gmin, mogą się nawzajem przesłaniać dlatego wskazane jest powiększenie mapy dla zobaczenia jednocześnie zespołu asc gmin i późniejszych asc danej parafii.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

Post autor: dpawlak »

Nowy roczek, nowe wieści.
Co już ma ma zdigitalizowane AP Siedlce?
https://plus.google.com/u/0/photos/1072 ... 0112644482
Tyle można przeglądać na miejscu w AP, czy ten zasób trafi od 7 stycznia do internetu?
Czas pokaże, jak nie teraz to już niedługo.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Awatar użytkownika
bedziak
Posty: 40
Rejestracja: 29 cze 2013, 22:37
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: bedziak »

a gdzie szukać parafii Pawłowice ?, w zasobach AP Siedlce nie widać.W bazie PRADZIAD również niestety nie ma.Ksiądz w parafii średnio komunikatywny ,a w UG Stężyca tylko na 100 lat wstecz.
szukajcie, a znajdziecie

Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

Post autor: dpawlak »

Mi nie dał szans nawet na komunikacje, byłem kilka razy i nie zastałem nikogo na plebanii.
Nie ma w zasobach państwowych starszych akt, niż to co ma USC Stężyca.
Stężyca podlega pod AP Lublin, więc i tak nie pojawi się to w Siedlcach.
Za to USC Garwolin ma powojenne odpisy księgi aktów urodzeń z lat 1920-30 z Pawłowic.
Nota bene, wiesz jakie lata są w USC Stężyca dla Pawłowic?
To nie są duplikaty, tylko księgi wieloletnie, unikaty zabrane z parafii na mocy dekretu z 1945.
Całkiem możliwe, że księgi najstarszym rocznikiem mogą sięgać np. do 1890 roku.
Starsze wyłącznie na parafii, o ile się zachowały.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Awatar użytkownika
bedziak
Posty: 40
Rejestracja: 29 cze 2013, 22:37
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: bedziak »

W USC Stezyca maja ksiegi max .na rowno 100 lat wstecz .wczesniejsze ida do archiwum - taka informacje uzyskalem od pani z USC.Poza tym jest dziura w przelomie lat 20-30, byl pozar i kilka rocznikow sie spaliło.
Co do zasobow parafi to Ksiadz twierdzi ze ksiegi sa zniszczone i jest ich niewiele.Przekazalem mu na kartce to co mnie interesuje i po kilku dniach przekazal mi daty i szczegoly z aktow, a nawet pokazal je do wgladu . Ja czekam na zmiane proboszcza i zrobie wtedy ponowne podejscie ..aha info jakie od niego uzyskalem dotyczylo polowy XIX w.
szukajcie, a znajdziecie

Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

Post autor: dpawlak »

Nie, nie mają równo sto lat wstecz, ponieważ mają księgi wieloletnie, tych nie kroi się i nie odsyła kawałkiem po jednym roczniku do AP. Chcesz sprawdzić co zostało odesłane z sąsiedniej parafii czyli z parafii Stężyca i jest w AP, zobacz:
http://www.szukajwarchiwach.pl/35/1926/ ... bJednostki
Zapewniam, że takie wieloletnie księgi będą odsyłane nie równo sto lat, po jednym roczniku, ale sto lat po zakończeniu całej księgi i tak będzie aż do roku 2046. Rok 1946 był pierwszym, który był spisywany przez samo USC, a nie parafie.
Być może mówisz o pożarze na parafii i księgi z lat 20-30 dlatego były odtwarzane sądownie i znajdują się w USC Garwolin, ponieważ nie było co z tych lat zabrać z parafii. Jeśli skutek pożaru sięgał również wstecz tłumaczyłoby to dlaczego do tej pory nic nie zostało odesłane do AP, po prostu nie ma czego odsyłać, nie zachowałyby się bowiem ani unikaty ani duplikaty z lat 1890-1913 lub te, które istnieją z tych lat, kończą się w roku 1914 lub później i nie mogą jeszcze być odesłane.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Krystyna
Posty: 368
Rejestracja: 29 lut 2016, 16:23
Lokalizacja: wawa

Post autor: Krystyna »

Dawno mnie tu mnie było :oops:
Zawędrowałam do Stężycy nad Wisłą za pra...dziadkiem.
(Stężyc nie pomyliłam?)

Marcin Zakępski bierze ślub z Filipiną Bobrowską w 1891 w wawie.
Urodził się w Stężycy ok. 1861
Znalazłam info, że istnieje opracowanie "Nazwiska osób urodzonych w parafii Stężyckiej w latach 1650-2000" i że nazwisko Zakępscy - jest w Stężycy od 1650 roku do chwili obecnej.
O XVII wieku nie marzą, ale czy mam jakieś szanse na odnalezienie metryki chrztu Marcina i czegoś o jego rodzicach: Franciszku i Mariannie Śliwińskiej?

Awatar użytkownika
dpawlak
Posty: 1251
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:59
Lokalizacja: ziemia stężycka

Post autor: dpawlak »

Masz szansę ale tylko na parafii. Paradoksalnie w przypadku XVII wieku masz większe podstawy pomarzyć, tylko musisz przebrnąć przez te 250 lat. Stężyca, nie Stężyc.
Darek
Syn Stanisława, wnuk Józefa, prawnuk Antoniego, praprawnuk Ignacego, 3xprawnuk Błażeja, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, syna ?, potomków Stanisława? niestety metryki niedostępne :-(

Krystyna
Posty: 368
Rejestracja: 29 lut 2016, 16:23
Lokalizacja: wawa

Post autor: Krystyna »

Darku, jesteś niezawodny. Dziękuję. <kwiatek_2>
Wiesz coś o stosunku proboszcza do genealogów? Do tej pory żaden ksiądz mi na e-maila nie odpowiedział, jeden wyjazd pod Warszawę tez skończył się niczym, więc doświadczeń nie mam dobrych, niestety.
Ale może tym razem będzie inaczej. Nadziei nie tracę.

Stężyc nie pomyliłam :) To miała być liczba mnoga, bo kilka ich jest i na początku nieźle wśród nich błądziłam.
https://pl.wikipedia.org/wiki/St%C4%99%C5%BCyca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ziemia Stężycka”