Proszę o więcej danych z Lublin (św. Mikołaja) małż.38 1919

Wszystko co dotyczy genealogii.

Moderatorzy: avee, El, MarcinR

ODPOWIEDZ
Waldek_Z
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2013, 14:09
Lokalizacja: Ostróda

Proszę o więcej danych z Lublin (św. Mikołaja) małż.38 1919

Post autor: Waldek_Z »

Indeks z bazy
Lublin (św. Mikołaja) Jan Król, Bąk Janina małż.38 1919

Jeśli to możliwe proszę o więcej danych osobę indeksującą.
Czy Jan Król z aktu to syn Wojciecha i Marjanny Palamarz ?

Pomoc dla Romana Króla z postu na Facebok-u
https://www.facebook.com/lublinalarm24/ ... 9734097313

Jan Król prawdopodobnie odznaczony krzyżem zasługi
https://wbh.wp.mil.pl/c/scans/kartoteki ... l_1445.jpg
https://wbh.wp.mil.pl/pl/skanydetale_wy ... ne/185517/

El
Posty: 1668
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
Waldek_Z pisze:Jan Król prawdopodobnie odznaczony krzyżem zasługi
Czy to może ten? https://www.prawo.pl/akty/m-p-1947-23-64,16913029.html
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

Waldek_Z
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2013, 14:09
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Waldek_Z »

Dziękuję.

Nie wiem czy to ten.
Krój czcionki z pieczątki wydaje się być starszy. Trzeba by zajrzeć do archiwum wojskowego.
https://wbh.wp.mil.pl/c/scans/kartoteki ... l_1445.jpg

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Krzyż Zasługi Jan Król otrzymał w latach 30-ych.
Na linku EL jest Krzyż Walecznych z 1946 roku.
Czy to ten sam Jan - to chyba tylko Roman Król, wnuk Jana może odpowiedzieć.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

El
Posty: 1668
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

MireQ pisze:Na linku EL jest Krzyż Walecznych z 1946 roku.
Nie, Brązowy Krzyż Zasługi.
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Masz rację, przeczytałem tylko początek...
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Waldek_Z
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2013, 14:09
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Waldek_Z »

MireQ pisze: Czy to ten sam Jan - to chyba tylko Roman Król, wnuk Jana może odpowiedzieć.
Roman Król dopiero szuka danych. Jan Król to brat pradziadka.

Cytat z maila:
"W Jana Król były jeszcze trzy brać i wszyscy oni zginęli, bez pogrzebu. Jeden - był skazany i wywieziony do Syberii GULAG, tam i umarł. Drugi zabrały w nocy z domu i jego dola jest niewiadoma, Trzeci zamęczyły w lasie. I dlatego chciało się by znaleźć grób ostatniego z rodziny, a dla tego jest potrzebny ich dać ( a dać urodzenie w różnych dokumentach zapisane po różnym) . Dziękuję, Wam i mam nadzieję na Waszą pomoc."

Przy akcie urodzenia Janiny jest pieczątka z datą 23 IV 1951
https://szukajwarchiwach.pl/35/1859/0/2 ... hbpOvVSiHw
Data śmierci? I czy to w Lublinie?

El
Posty: 1668
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

Dodam, że jest przesłanka, że w 1941 r. Jan mieszkał w Zamościu.
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

Waldek_Z
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2013, 14:09
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Waldek_Z »

Jaka przesłanka?
Roman Król przysłał mi dokument z NKWD w którym podany jest Zamość.

El
Posty: 1668
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

Tak, o tym dokumencie piszę.
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

El
Posty: 1668
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

Dzięki uprzejmości Pani z USC w Zamościu, został odnaleziony akt zgonu Jana z 1944 r.
Aktu zgonu Janiny brak w latach 1945-1980, zatem albo zmarła po 1980 roku, albo w innej miejscowości.
Zasugerowałam skontaktowanie się z zarządcą cmentarza w Zamościu.
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

Waldek_Z
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2013, 14:09
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Waldek_Z »

El pisze:Dzięki uprzejmości Pani z USC w Zamościu, został odnaleziony akt zgonu Jana z 1944 r.
Dobra wiadomość. <kwiatek>

Jeśli chodzi o Janinę to uważam, że pieczątka z datą 23 IV 1951 przy akcie urodzenia to data śmierci w Lublinie.
https://szukajwarchiwach.pl/35/1859/0/2 ... hbpOvVSiHw
Przy innym akcie znalazłem podobną pieczątkę z tego roku. Gdyby zmarła w innym mieście to była by adnotacja, tak jak to w innych aktach bywa.
Zgon Jana w 1944 mógł zmusić ją do powrotu do rodziców w Lublinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Genealogia ogólnie”